onsdag 3 februari 2010

Idag har det som nästan alla andra dagar kommit en massa snö, ska det aldrig ta slut!!?? Att släppa ut de små schnauzrarna får sina konsekvenser, de tar med sig tre kilo snö med sig var in. Helst ska de ligga i soffan hos mig oxå efter att de kommit in. Det blir ganska blött... Men de tycker att det är kul ute, de springer runt och leker, jagar småfåglarna under fågelbordet och skäller på grannens hästar. Siri tittar beklagande på dem och suckar medan hon sedan njuter av en sömnstund till.
Lappis börjar bli rejält rund om magen och nästa helg så får vi förhoppningsvis se vad som finns därinne. Två ungar kan man känna när de ligger där inne och sprattlar. Denna gång är det ingen rökpuff i alla fall, men annat elände kan ju hända förstås. Men nu tänker vi bara på det positiva så det så!
Det samlas mycket småfåglar runt fågelbordet ute. Sysslar med att identifiera dem, det går bra ibland och lite sämre ibland. Igår såg jag en fågel som jag hittade i fågelboken. Jag var så säker på att det att det var tre sådana: häcksparvar! Men enligt fågelboken finns de inte alls i Sverige!? Skumt. Undrar om de inte har fel de där fågelexperterna!

1 kommentar:

  1. Jag håller med..tror absolut att de där "fågelexperterna" kan ha fel. Vem vet just dessa Häcksparvar kan ha viftat lite fel med vingarna och landat för en liten matpaus i Lämmedal city. :)

    SvaraRadera