måndag 26 december 2011

God jul!!!!

Nu har vi firat en härlig jul med massor av djur samlade omkring oss! Vi var i Oskarshamn i år och där bor ju redan lilla pudeln Saga med all sin energi, vi hade med oss sex hundar i varierande ålder och min syster Anna ville förstås ha med sig sin lilla Axel. Axel är en ragdollkattunge på 14 veckor...
I min enfald trodde jag att stackars Axel skulle sitta i ett hörn hela julafton och bara längta hem. Hundarna är ju vana med katter så det bekymrade mig inte, men lille Axel hade aldrig träffat en hund innan.
Men Axel han kikar ut ur sin transportlåda, tittar sig omkring på alla människor och hundar, morrar lite och kliver sedan helt obekymrad ur lådan med svansen i vädret! Resten av dagen var han lejonkungen och såg ut att trivas bra med det. Hundarna smålog och sa "jösses!".

Hundarna var så fina och hade dagen till ära varsin stor rosett runt halsen. Småttingarna gjorde sitt bästa för att sabotera varandras dekoration, men jag gav mig inte utan knöt om rosetterna minst tvåhundra gånger: är det jul så är det!!

1 kommentar:

  1. Inte visste jag att ni hade en sån här blogg, måste jag ju ta mig en titt!!

    tack så mycket! Det var Otrolig upplevelse! Har ni något mer ni vill tipsa om så hör av er!

    SvaraRadera