torsdag 17 december 2009

stora problem

Jaha, gladare har jag faktiskt varit (fast deppigare oxå) än vad jag är nu. Igår eftermiddag var jag i skogen och gick med hundarna och hade väl hunnit någon kilometer. När jag gått från grusvägen och rakt in skogen cirka 100 meter så halkade jag till. Jag föll framlänges som en fura och hörde en smäll. Smällen identierade jag som en gren som gick av. När jag låg där på magen i snön så gjorde det SKITONT i foten. Först så ojade jag mig men hundarna blev jätteoroliga så jag knep näbb tills smärtan klingade av lite. När jag sansat mig lite och lugnat hundarna så tog jag mig upp på fötterna igen. Men det kändes faktiskt inte okej. Foten kändes som den vägde 100 kilo och som om den hängde lös på något vis, svårt att beskriva. Att gå kändes ganska hopplöst.
Jag ringde till Heléne och undrade om hon hade tid för jag behövde hjälp. Hon känner ju mig väl och förstod att det faktiskt behövdes eftersom jag aldrig i onödan ber om hjälp. Jag beskrev var jag var och sa att om hon bara kan köra ner grusvägen så ska jag ta mig dit. Lättare sagt än gjort upptäckte jag.
När jag stod där och funderade på hur detta skulle gå till så hörde jag en röst i skogen. Han trodde att jag gått vilse och undrade om jag behövde hjälp. Jag förklarade för den stackars jägaren att gått vilse hade jag då rakt inte men lite hjälp ut till grusvägen skulle uppskattas.
Han fick göra ett gedigert jobb för att ta mig ut från skogen kan jag säga. När jag var tvungen att vila, jobba undan illamåendet och försöka hålla mig vid medvetande passade jägaren på att fixa fram en liten fyrhjuling med en släpkärra som stod och väntade när vi kom fram. Trots situationen så hade vi många goda skratt under resan!
På sjukhuset konstaterade de att hälsenan är helt av... Operation och 8 veckor i gips. Behöver jag säga hur frustrerande det känns!!??
Idag åker jag till Västervik för att kirurgerna ska leta reda på änden och sätta fast den igen i hälen. Hör ni hur hemskt det låter. Fast jag är nervös så tänker jag på TV-serien Grey´s anathomy. De skulle tycka att det var en tråkig standardoperation, så det kan ju inte vara så farligt antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar