tisdag 6 oktober 2009

Ikväll har Ellen och jag tränat lydnad. Hon tyckte att det var kanonkul och gjorde sitt yttersta hela tiden. Hon börjar faktiskt bli riktigt duktig det lilla livet, det är inte utan än att man blir lite varm i hjärtat...
Sedan var det dags för Trädgårdsamatörerna att träffas. Det är alltid trevligt. Om jag hade läst inbjudan lite noggrannare så hade det blivit ännu trevligare. Det var plantbytarkväll, vilket innebär att man tar med sig växter som man fått skott eller sticklingar av och delar med sig till varandra. Men nu hade jag inte läst ordentligt och hade inte en enda planta med mig, lite jobbigt när de andra har massor att dela med sig av. Det stod oxå att man skulle ha med sitt eget fika, det hade jag inte heller läst... Nåja, tur att människor är så snälla och givmilda, jag blev erbjuden fika och har med mig 3 kassar med växter hem! Jaha, så nu vet jag vad jag ska ägna min lediga eftermiddag åt imorgon.
Nu har vi (vi=Heléne) löst den tekniska frågan och nu kommer kortet jag tog i lördags. Det visar när Qurt sitter vid middagsbordet med ett tomt vinglas och en tom ölburk framför sig. Vi har väl alla lite olika hundhållning, men hos oss äter hundarna på golvet och de får ingen alkohol. Inte ens på lördagar! Har talat om för Siri att när hon fyllt 18 och är myndig så kan vi börja diskutera det här med droger som alkohol och tobak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar